• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cel mai mare om de afaceri din Ungaria cumpără brandul Napolact și fabricile de lapte din Cluj și Mureș

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    Compania olandeză FrieslandCampina a decis să vândă operațiunile din România, inclusiv brandul Napolact și facilitățile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, către grupul agricol maghiar Bonafarm. Bonafarm, condusă de afaceristul Sándor Csányi, cel mai bogat om din Ungaria, activează în industria agro-alimentară și este o prezență semnificativă în regiune.

    Brandul Napolact, precum și operațiunile FrieslandCampina din România, vor ajunge în mâinile unui afacerist maghiar. Acesta este și CEO-ul grupului bancar OTP. Urmează ca tranzacția să fie analizată și aprobată de Consiliul Concurenței până la finalul acestui an. Bonafarm, care activează ca Sole Mizo în România, are activități în producția primară, procesarea cărnii, a lactatelor și a produselor vinicole.

    „FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință. Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică”, a declarat Dustin Woodward, Președintele Royal FrieslandCampina Europa.

    Viktor Orbán și Sándor Csányi (foto: atlatszo.hu)

    Olandezii vând Napolact grupului Bonafarm

    Compania olandeză FrieslandCampina a decis să vândă operațiunile din România, inclusiv brandul Napolact și facilitățile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, către grupul agricol maghiar Bonafarm. Această decizie face parte din strategia companiei de a se concentra pe piețele principale și pe segmentele cu valoare adăugată, maximizând utilizarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, relatează stirileprotv.ro.

    Bonafarm Group, controlat de Sándor Csányi, este activ în agricultură și producția alimentară, având o prezență consolidată în regiune. În România, Bonafarm este prezent prin Sole Mizo România, cu o experiență de aproape 20 de ani pe piață.

    Citește și: Surse: Olandezii de la FrieslandCampina vor să vândă Napolact

    Acordul presupune participația Royal FrieslandCampina în entitatea românească ce deține brandul emblematic Napolact, operează două unități de producție moderne în Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are aproximativ 400 de angajați. Tranzacția este supusă aprobărilor legale necesare, inclusiv avizului Consiliului Concurenței din România, și se estimează că va fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie 2025.

    „FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, managementul profesionist și de oamenii competenți. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă. Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității facilităților, să păstrăm relațiile solide și de cooperare cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România”, a spus Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.

    Citește și: Rabobank: Laptele se va scumpi în Europa. Preț per tonă până la sfârșitul anului

    Recent, s-a anunțat că vor fi închise mai multe puncte de lucru din Timiș, Cluj, Dolj, Bihor, Satu Mare, Constanța, Sibiu, Hunedoara, Iași, Sălaj, Mureș, însă nu va afecta desfășurarea operațiunilor.


    Te-ar mai putea interesa

    Afacere cu un hectar de lavandă. Irina Acatrinei, cultivatoare: ”La 1.500 de kilograme extragem trei litri de ulei” Primărița din Chinteni le cere sătenilor să nu mai folosească apa din rețea pentru a-și uda gazonul sau umple piscina Fermierul Dumitru Nistor recoltează 80-100 de tone de morcovi la hectar și vinde producția către magazine locale

    Ultimele știri

    MEGAFERT 3-5-40 – Pentru vigoare vegetativă și producții calitative Inputuri mai scumpe pentru fermieri. Cum aplică o fitofarmacie creșterile de TVA Pâinea s-a scumpit peste noapte. Aurel Popescu, ROMPAN: Prețurile mai pot urca și în perioada următoare