• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Patronul supermarketurilor Kaufland și Lidl vrea să cumpere lanțul românesc La Cocoș

    Violina Gorcinschi -

    Magazinele La Cocoș ar putea fi cumpărate de patronul a două mari lanțuri de retail prezente și pe piața din România. Grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, a anunțat, recent, că intenționează să preia majoritatea acțiunilor companiei autohtone La Cocoș. Urmează ca tranzacția să primească aprobările, inclusiv de la Consiliul Concurenței. Identitatea brandului va fi păstrată integral – de la formatul de magazin și politica de prețuri, până la echipa actuală – pentru a susține accelerarea extinderii rețelei, atât în România, cât și în Europa.

    „Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, explică Christian Groh, preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului Schwarz Corporate Solutions.

    Magazinele La Cocoș, vândute către patronul Kaufland și Lidl

    Grupul german Schwarz, care deține Kaufland şi Lidl, anunță că vrea să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş. Tranzacția este sub rezerva aprobărilor uzuale ale autorităţilor, inclusiv a Consiliului Concurenţei din România, conform unui comunicat oficial. Grupul intenționează să preia un pachet de 70% din acțiunile companiei și, împreună cu fondatorul Iulian Nica — care va păstra 30% din acțiuni și va rămâne la conducerea companiei împreună cu echipa — să formeze un parteneriat strategic pentru extinderea conceptului de magazin autentic românesc, atât în România, cât și în Europa.

    Companiile din cadrul Grupului Schwarz intenţionează să extindă modelul împreună cu actuala conducere din România. Lucrătorii magazinelor vor rămâne în continuare angajaţi în cadrul companiei după preluarea planificată.

    „Am deosebita plăcere să vă anunț că La Cocoș va deveni parte a Grupului Schwarz. Este o reală mândrie și o recunoaștere a muncii, dedicării și performanței noastre să fim integrați într-o structură de lider global. Prin această asociere se reconfirmă valoarea modelului La Cocoș care are un potențial real de creștere. Le mulțumesc investitorilor actuali pentru încrederea și sprijinul acordat, dar și pentru faptul că predau acest model de business în cele mai bune mâini. Suntem mândri că, împreună cu echipa noastră actuală și viitoare, vom putea continua să construim durabil, având sprijinul Grupului Schwarz pentru a păstra identitatea brandului La Cocoș și pentru a amplasa sigla autentic românească pe toate magazinele care se vor deschide, atât în România, cât și în Europa. Această tranzacție nu este o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă și să consolideze conceptul La Cocoș, transformându-l într-un reper internațional în cadrul Grupului Schwarz. Astfel, La Cocoș va avea șansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland și Schwarz Produktion”, a declarat Iulian Nica, Director General, La Cocoș.

    Transferul participației de la actualii investitori către Grupul Schwarz înseamnă mai mult decât o simplă schimbare de acționariat – reprezintă o oportunitate excepțională de a deveni parte din cea mai mare familie a retailului european. Dacă trecerea de la un antreprenor individual la un parteneriat cu investitori financiari a însemnat o accelerare a dezvoltării echivalentă cu reducerea unui parcurs de 15 ani la doar 5 ani, asocierea cu Grupul Schwarz reprezintă un adevărat zbor către lună: de la avionul de linie cu care zboară împreună cu actualii investitori, la o navetă spațială – simbol al unei viteze de scalare de 30 de ori mai mare.

    Citește și: La Cocoș: Primim zilnic 15-20 de cereri de angajare. Nu avem criză de personal!

    Cifră de afaceri record pentru La Cocoș (foto: bugetul.ro)

    La Cocoș, cifră de afaceri de peste un miliard de lei

    Fondat în 2014 la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, La Cocoș este cunoscut pentru politica prețurilor mici și pentru faptul că a introdus conceptul cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată. Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie.

    Din decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni. Deși majoritari, investitorii i-au oferit antreprenorului Iulian Nica — rămas cu 44% din acțiuni — drepturi depline de conducere. Infuzia de capital adusa de către investitori are ca obiectiv deschiderea a 12 noi magazine și atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani. În acest moment, La Cocoș are patru magazine: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov.

    „Mulțumesc Grupului Schwarz pentru încrederea și dorința de a investi în formatul nostru hypercash, precum și pentru decizia de a transforma La Cocoș într-un nou pilon strategic al grupului. Împreună cu echipa La Cocoș, vă asigur că strategia de dezvoltare va rămâne fidelă misiunii și viziunii noastre, reflectate în:
    • Sloganul: «Supermarketul ce ține cu casa!»
    • Misiunea: «Vindem produsul potrivit, la momentul potrivit, în locul potrivit, în cantitatea potrivită și la prețul potrivit.»
    Mulțumesc întregii echipe La Cocoș – fără voi, acest moment nu ar fi fost posibil! Această etapă reprezintă recunoașterea muncii, implicării și a rezultatelor voastre. Îmi doresc ca, prin această asociere, să ducem brandul La Cocoș către noi culmi, păstrându-i rădăcinile și spiritul autentic românesc, așa cum a fost creat”, a mai spus Iulian Nica, Director General, La Cocoș.

    La Cocoș a anunțat recent că va deschide un nou magazin în centrul comercial Supernova Pitești, după ce Carrefour a anunțat că va închide acest spațiu, a doua închidere recentă a grupului francez după supermarketul din Sun Plaza din sudul Capitalei. Deschiderea oficială a magazinului La Cocoș în Supernova Pitești este programată la sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025. Data exactă și ofertele speciale de lansare vor fi anunțate în perioada următoare.

    Citește și: Lucian Onea duce mai departe afacerea familiei: 50 ha de livadă și contract cu Lidl pentru producția de suc

    La Cocoş a ieșit din anul 2024 cu afaceri de 1,18 miliarde lei, cu 20,7% mai mari decât în 2023, devenind primul retailer român care a depăşit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri.


    Te-ar mai putea interesa

    Guvernul belgian cumpără ferme de porci pentru a le desființa AGROINTERVIU. Cătălin Grigoriu, Moldova Farming: ”Sunt extrem de multe ferme la vânzare. Doar noi am primit oferte să cumpărăm circa 100.000 ha. Insolvențele cresc alarmant la distribuitori” Măsurile Guvernului Bolojan pentru fermieri: creșterea pragului minim la APIA la 2 ha, stimularea procesării, bani pentru irigații

    Ultimele știri

    Asociație de fermieri: Creșterea pragului la subvenția APIA – o greșeală! ”Ciuma” găinilor” face ravagii în Polonia unde 31 de focare au fost confirmate deja de la începutul anului Patronul supermarketurilor Kaufland și Lidl vrea să cumpere lanțul românesc La Cocoș