România are un nou port la Dunăre, construit de la zero


România va beneficia de primul port pe Dunăre construit ”de la zero”. Lucrările sunt finalizate, a anunțat constructorul, iar micile completări vor fi realizate până la termenul de predare, adică finalul lunii iunie.
Compania PORR a anunțat că portul la Dunăre construit de la zero, pe raza județului Giurgiu, a ajuns la stadiul de predare către beneficiar, iar acest lucru va fi făcut la finalul acestei luni. Lucrările au fost efectuate, în mare parte, pe apă.
Citește și: România vrea să cumpere singurul port la Dunăre din Republica Moldova

Noul port românesc de la Giurgiu are o capacitate de 7 dane de acostare, 2 dane în soluție de cheu pereat cu dale prefabricate din beton, rampă de lansare la apă a ambarcațiunilor și rețele de unități moderne, a anunțat firma constructoare.
”Ultima acostare în Giurgiu, unde primul PORRt românesc construit de la zero de PORR se apropie de predarea către Beneficiar, programată la final de iunie. Nu vorbim despre o simplă reabilitare sau extindere, ci despre proiectarea și execuția unei infrastructuri portuare moderne, complet noi, cu provocări reale: teren cu condiții geotehnice atipice, execuția lucrărilor realizată în proporție de 80% de pe apă, cerințe tehnice riguroase și o ambiție clară de sustenabilitate.
PORRtul Giurgiu va beneficia, în urma acestei modernizări, de:
- 7 dane de acostare (860m),
- 2 dane în soluție de cheu pereat cu dale prefabricate din beton,
- rampă de lansare la apă a ambarcațiunilor de agrement,
- rețele de utilități moderne.
Execuția a presupus o logistică impresionantă:
- 3.300 t profile metalice și palplanșe, uzinate în Luxemburg și transportate fluvial la Giurgiu,
- 250.000 t material umplutură – piatră spartă și anrocamente – adus pe Dunăre din zona Măcin,
- 200.000 metri cubi dragaje de întreținere executate pentru adâncimi și condiții navigabile optime.
Pe ultima sută de metri, activitatea colegilor noștri nu a bătut nicidecum pasul pe loc. Lucrările derulate de PORR România sunt în acest moment funcționale și finalizate, rămânând mici completări de realizat până la predare”, a menționat PORR România.
Citiți și: Dunărea a devenit cea mai accesibilă rută de export pentru cerealele din Ucraina

Nivelul Dunării și terenul neuniform a pus la încercare eforturile constructorului
Compania a precizat că în teren au fost întâmpinate și mici probleme depășite cu succes. Nivelurile uneori scăzute ale Dunării și terenurile neuniforme au făcut ca planul de p ehârtie să fie pus în practică numai depășind aceste provocări.
”Pe hârtie, lucrurile pot părea simple. Dar pe șantier, planificările ne-au fost puse la încercare de multe ori. Niveluri ale Dunării fluctuante, terenuri cu comportament neuniform, modificări și adaptări de soluții tehnice în timp real – toate au cerut decizii rapide, execuție de precizie și, mai ales, o echipă sudată și orientată spre rezultat. Nu a fost ușor: tocmai de aceea e atât de valoros. Fiecare etapă a fost o lecție de adaptabilitate, colaborare și determinare. Ne-am susținut, am învățat din mers și am crescut profesional cu fiecare zi petrecută pe malul Dunării.
Lăsăm în urmă un PORRt, dar ne așteaptă la orizont noi provocări. Iar constructorii călăuziți de busola pasiunii, a seriozității și a lucrurilor făcute umăr lângă umăr sunt gata să navigheze spre noi proiecte.
Felicitări PORRienilor pentru încă o reușită pe care o trecem în PORRtofoliul de lucrări finalizate!”, se arată în informarea PORR România.