Peste 20 de producători locali la târgul ”De aici, de aproape. Din Oltenia”. Gilles Ballot, CEO Carrefour: ”Susținem concret creșterea afacerilor locale”


Peste 21 de fermieri români din regiunea Olteniei s-au reunit în cadrul Pieței de producători locali „De aici, de aproape. Din Oltenia”, un proiect-pilot organizat de Grupul Agrointeligența, în parteneriat cu Carrefour România și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Evenimentul are loc între 3 și 5 iunie, în incinta hipermarketului Carrefour Craiova.
Piața de producători locali din Craiova a ajuns la cea de-a doua ediție, după succesul primului eveniment desfășurat în aprilie la Târgu Mureș, care a atras peste 10.000 de vizitatori.
La deschidere au fost prezenți și reprezentanți ai autorităților locale: Florin-Ionuț Barbu, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Mihai Adrian Neațu, Vicepreședintele Consiliul Județean Dolj, cât și Gilles Ballot, CEO, și Radu Gherman, Director Achiziții Produse Proaspete, Carrefour România.
„Susținerea producătorilor locali este una dintre direcțiile strategice ale Carrefour România. Avem cea mai extinsă rețea de parteneri locali în segmentul produselor proaspete: peste 1.500 de producători care furnizează produse proaspete și ultra-proaspete, atât sub marcă proprie, cât și prin programele originale Carrefour – Poftim Brânza Românească, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO. Prin aceste inițiative, ne dorim să aducem mai aproape de clienți gusturile autentice ale fiecărei regiuni și să oferim micilor producători o platformă reală de dezvoltare. Oltenia are un potențial extraordinar, iar interesul publicului confirmă că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour.
Timp de trei zile, de pe 3 până pe 5 iunie atât producători din rețeaua Agrointeligența, cât și partenerii Carrefour, pun în vânzare o gamă diversificată de produse: preparate din carne proaspătă, pește afumat, brânzeturi și lactate de capră, vinuri de calitate, miere naturală, pâine artizanală, precum și fructe și legume de sezon (căpșuni, roșii, castraveți, vinete, ardei și multe altele).
„Credem cu tărie în potențialul producătorilor locali – de aceea, dezvoltarea parteneriatelor cu aceștia rămâne o prioritate pentru noi. Ne bucurăm că astăzi, 98% dintre furnizorii noștri pentru produsele fresh și ultra-fresh sunt din România. Prin târguri precum cel de la Craiova, reușim nu doar să oferim clienților acces la gusturi autentice din regiune, ci și să susținem concret creșterea afacerilor locale”, a declarat Radu Gherman, Director Achiziții Produse Proaspete, Carrefour România
Publicul prezent are ocazia să achiziționeze produsele direct de la producătorii români, fie că sunt parteneri Carrefour, fie membri ai rețelei Agrointeligența, prezenți special pentru târg.
Gusturi autentice din Oltenia
Cei prezenți sunt invitați să exploreze o gamă diversă de produse locale, remarcate prin prospețime și gust autentic. Printre producătorii prezenți se numără Mălina Lux și Teldo Trans, recunoscuți pentru carnea proaspătă și preparatele din carne.
Peștele afumat de la Diana atrage atenția prin aroma sa intensă și textura delicată, fiind un adevărat deliciu pentru iubitorii de produse din pește. Pâinea de casă de la Marița completează perfect experiența gastronomică, oferind acel gust familiar al pâinii coapte pe vatră.
„Suntem o afacere de familie, începută în 1990, cu experiență în industria cărnii proaspete și a mezelurilor. Suntem parteneri de peste un deceniu ai Carrefour, ceea ce ne-a permis să aducem în magazine produse locale, făcute dupa rețete tradiționale, atat sub brandul Diana, cât și marca proprie a retailerului. Avem aproape 1.000 de angajați și distribuim produse în toată țara. Ne bucurăm să fim parte din acest târg, care ne aduce mai aproape de clienți și ne oferă ocazia să prezentăm calitatea muncii noastre”, a declarat Irina Crăciunescu, Director General Diana.
Căpșunile proaspete de la Șelaru aduc un strop de prospețime și dulceață naturală, fiind foarte apreciate de vizitatori. De asemenea, familia Ionescu, prin firma Genic, oferă rață proaspătă, crescută local, un produs deosebit ce promite preparate savuroase și nutritive.
Clienții pot regăsi în cadrul hipermarketului din Craiova vinuri din programul Deschidem Vinul Românesc de la crame recunoscute pe plan local: Avincis, cu brandurile Amfiteatru și Olt de Vie, din selecția Exclusiv; Viile Almaj, Negrinni, Catleya, Vie Vin Segarcea, din selecția Regional; Crama Oprișor, Vinarte, Domeniile Sâmburești, din selecția Premium.
Piața de producători locali „De aici, de aproape. Din Oltenia” reafirmă angajamentul Carrefour pentru susținerea producătorilor locali și accesul clienților la cele mai bune produse la prețuri corecte.
Prin aceste evenimente, Carrefour dorește să-și consolideze amprenta locală și parteneriatele cu producătorii români, inclusiv prin explorarea oportunităților de colaborare cu producătorii care nu fac parte din rețeaua retailerului.
Carrefour – peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025) pentru aproximativ 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.