• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Klaus Iohannis despre cozile de la graniță: ”Problema este în curs de rezolvare”

    agrointeligenta.ro -

    Cozi interminabile la graniță și porturi aglomerate. O situație cu care România se confruntă la frontierele de est, problema fiind cunoscută la cel mai înalt nivel.

    Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, joi, 16 iunie, întrebat despre soluţia pentru cozile de camioane încărcate cu cereale din Ucraina, că problema este „în curs de rezolvare”. ”Este nevoie de noi linii de logistică, este nevoie de noi puncte de trecere a frontierei şi toate acestea sunt în lucru”, a explicat Iohannis, menţionând că, în Portul Constanţa, de exemplu, a existat, doar în ultima lună, o creştere cu 400% a tranzitului în ceea ce priveşte grâul din Ucraina.

    Președinte României, Klaus Iohannis, a fost întrebat, la Kiev, care este soluţia pe care autorităţile din România o pot găsi pentru a rezolva problema cozilor de camioane încărcate cu cereale, care se întind pe zeci de kilometri.

    ”Aceleaşi coloane de tiruri le-am văzut şi noi când am venit azi-noapte aici. Este o problemă pe care aş putea să o definesc ca fiind în curs de rezolvare. Trebuie să înţelegem de unde am pornit. Schimburile comerciale între România şi Ucraina nu au fost foarte intense, iar tranzitul mărfurilor ucrainene prin România a fost, aş putea să spun, chiar foarte redus până acum câteva luni”, a afirmat el.

    Potrivit şefului statului, tranzitul mărfurilor care sosesc în România sau din România care merg în Ucraina nu au fost foarte intense.

    ”Vedeţi, toate aceste lucruri s-au schimbat foarte repede. Este nevoie de noi linii de logistică, este nevoie de noi puncte de trecere a frontierei şi toate acestea sunt în lucru. Ca să vă dau un exemplu poate concret şi legat de ce s-a discutat şi astăzi: tranzitul grâului din Ucraina la Portul Constanţa. Am avut doar în ultima lună de zile o creştere a acestui tranzit cu 400%, deci de patru ori mai mult! Este ceva impresionant, dar, până când reuşim să avem aceeaşi creştere şi pe cale rutieră, pe Dunăre, pe cale ferată, este evident că e nevoie de investiţii. Am discutat şi astăzi cu preşedintele Zelenski aceste chestiuni şi vom lucra în continuare la ameliorarea acestor situaţii”, a adăugat Iohannis.

    Drumul cerealelor care vin din Ucraina spre a fi exportate în Europea, a blocat în două puncte nevralgice: la granița româno-ucraineană și în portul Sulina, unde mai multe nave sunt, de asemenea, în așteptare în larg.

    Potrivit AFP citat de digi24.ro, în portul ucrainean Ismail, şoferii de camioane stau la coadă cu camioanele pline cu cereale, în timp ce pe celălalt mal al Dunării, în România, aşteaptă navele care să ducă aceste cereale în porturile de la Marea Neagră.

    Marinarii spun că nu au mai văzut atâta nave, cu diferite pavilioane, care să staţioneze în largul portului Sulina, unde aşteaptă să ajungă în Ucraina pentru a fi încărcate cu cereale.

    În largul portului Sulina, sunt aproape 100 de nave care aşteaptă, între 7 şi 10 zile în medie, înainte de a putea intra pe canal în direcţia porturilor ucrainene.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenția APIA care se majorează de la 1 august pentru toți fermierii Fermierul Dumitru Nistor recoltează 80-100 de tone de morcovi la hectar și vinde producția către magazine locale Primărița din Chinteni le cere sătenilor să nu mai folosească apa din rețea pentru a-și uda gazonul sau umple piscina

    Ultimele știri

    MEGAFERT 3-5-40 – Pentru vigoare vegetativă și producții calitative Inputuri mai scumpe pentru fermieri. Cum aplică o fitofarmacie creșterile de TVA Pâinea s-a scumpit peste noapte. Aurel Popescu, ROMPAN: Prețurile mai pot urca și în perioada următoare